Здружение ЕСЕ

ЕСЕ

   Здружение за еманципација, солидарност и еднаквост на жените.

 

 

 

 

 

 

 

Maternal Mortality by Age - Who Is Most at Risk?

Women older than 35 years had the highest maternal mortality ratios; and although this pattern has been described before, no previous study has reported such convincing data from such a wide range of countries.

Maria Clara Restrepo-Méndez

The estimated number of women who die each year from causes related to pregnancy or childbirth has dropped substantially—from 543 000 deaths in 1990 to about 287 000 in 2010.1, 2 Nevertheless, maternal mortality ratios remain among the least equitable of all health indicators, ranging from less than five maternal deaths per 100 000 livebirths in high-income countries to more than 500 per 100 000 livebirths in several countries in sub-Saharan Africa.2 Sadly, most countries are expected not to achieve the maternal mortality target set for the Millennium Development Goals.1

Identifying high-risk groups is important for the design of intervention programmes. For example, the risk of death is often stated to be twice as high for adolescent mothers as for those in their 20s.3, 4 This statistic fits well with the agenda of reducing adolescent childbearing, which is being championed as a priority by international and bilateral agencies.4, 5

Nevertheless, advocacy must be backed up by solid data. In The Lancet Global Health, Andrea Nove and colleagues6 report the results of an analysis of data from 144 countries, which together account for 93% of the world's annual births.6 The large and diverse amount of data allowed for analysis of national age-specific estimates of maternal mortality at a scale that was not previously possible.

Повеќе...

Health and Human Rights Resource Guide

The FXB Center for Health and Human Rights at Harvard University is announcing the launch of the 5th Edition of the Health and Human Rights Resource Guide.  The Health and Human Rights Resource Guide is a user-friendly, multi-purpose tool that can be used  for advancing health and human rights by health workers, trainers, program designers, litigators and policymakers.  It is also available in several languages.

The Guide covers the following topics:

1.    Introduction to the Right to Health
2.    Patient Care and Human Rights
3.    HIV, AIDS, and Human Rights
4.    TB and Human Rights  
5.    Harm Reduction and Human Rights
6.    Palliative Care and Human Rights
7.    Children’s Health and Human Rights
8.    Minority Health and Human Rights
9.    LGBTI, Health, and Human Rights
10.  Disability, Health, Community Living and Human Rights

Health and Human Rights Resource Guide

 

ДОЛГОВИ: Во март, раст на надворешната задолженост за 50 милиони евра!

Во март Јавниот долг на Централната Влада достигна 2 милијарди и 850 милиони евра или се искачи на ниво од 35,7% од Бруто домашниот производ. Според податоците на Министерството за финансии, само за еден месец или од февруари до март вкупната задолженост е зголемена за 42,2 милиони евра. Во однос на салдото од крајот на 2013-та година, јавниот Долг на Централната влада е зголемен за скоро 93 милиони евра.

Според мартовските податоци, растот на долгот е резултат на зголемените задолжувања кон странство. Имено, во март податоците укажуваат дека внатрешната задолженост е намалена за скоро 10 милиони евра и изнесува 1 милијарда и 587 милиони евра, на сметка на надворешната задолженост која за еден месец е во пораст од 50 милиони евра и достигна ниво од 1 милијарда и 253 милиони евра.

Структурата на задолженоста покажува дека 56% од долгот е кон странство додека 44% отпаѓаат на долговите кон домашните кредитори. Вкупниот долг на Централната влада во март изнесува 80,5% од извозот.

Извор: Фактор МК

 

Кои се домашните кредитори на Владата?

Банките повторно го зајакнаа своето учество во кредитирање на Владата преку државните хартии од вредност, имено од почетокот на оваа година, заклучно до март 56,9% од внатрешниот долг отпаѓа токму на банките кои на државата и позајмиле 658 милиони евра.

Второто место го заземаат и го зајкнуваат пензиските фондови. Според податоците, во март 23,5% од внатрешниот долг отпаѓа токму кон пензиските фондови. На почетокот од 2012 та година нивниот удел бил само 4,61%. Но во текот на годината нивното учество зналајно расте надминувајќи 23%. Веќе во 2013 та уделот надминува 24% и тој се одржува околу ова ниво, по што заклучно со првиот економски квартал државата на Пензиските фондови им должи 271,7 милиони евра.

Слечен тренд е регистриран и кај осигурителните компании, чиј удел во внатрешниот долг во март изнесувал 3,82% или за државни хартии од вредност тие чуваат 44,1 милион евра.

Како кредитори се јавуваат и други нефинансиски друштва и јавни претпријатија. Така под ставката “друго“ Владата должи 179 милиони евра.

Пред два дена Владата повторно продаде долгорочни хартии од вредност со рок на доспевање од пет, односно десет години.

Извор: Фактор МК

 

Буџет во ДОБРА КОНДИЦИЈА или допрва почнува СТЕГАЊЕ НА РЕМЕНОТ?!

Владата смета дека во моментов не е потребен ребаланс на буџетот, иако повеќе од 200 милиони евра од буџетскиот дефицит веќе е потрошен. Сепак, според министерот за финансии до тоа дошло поради исплатата на субвенциите.

„Буџетот е во рамки на планираните параметри. Исплатата на субвенции за тутун секогаш повлекува повисоки расходи на Буџетот, меѓутоа во текот на останатиот дел од годината ќе има помали расходи, така што засега бројките не бараат никакви пресметки за ребаланс. Доколку има потреба во иднина, како и секоја година, ќе се пристапи кон ребаланс, но засега и приходната и расходната страна се во рамки на планираното“, изјави Ставрески.

Претходно екс гувернерот Гошев за Фактор, велеше дека актуелната политика на расходната страна само ја турка Македонија во нови долгови.

“Со вакво темпо на трошење речиси е невозможно Владата да го оддржи планираниот буџетски дефицит, кој практично значи задолжување. Точно е дека сега се исплаќаат на пример субвенции кои претходно требале да бидат исплатени. По изборите, кога ќе се запре со исплата на субвенции практично се генерира нов долг по овој основ. Токму на ваков начин, со одложување на обврските се “создава скриен“ дефицит кој е поголем. Од друга страна ние, исто како и лани, можеме да се доведеме во состојба во која Владата ќе троши повеќе отколку што е овластена од страна на Собранието. Сметам дека со сегашното темпо на трошење, буџетскиот дефицит и оваа година ќе се продлабочи, а со тоа и долговите на земјата, без разлика дали тоа ќе бидат задолжувања од домашни или од странски кредитори“ – вели за “Фактор“ еден од поранешните министри за финансии и екс-гувернер Петар Гошев.

Повеќе...

 

COPASAH Europe

Семејно насилство

Човекови права во здравствена заштита

Фискална Транспарентност 

Центар за правна помош

Здравствен информативен центар