Здружение ЕСЕ

ЕСЕ

   Здружение за еманципација, солидарност и еднаквост на жените.

 

 

 

 

 

 

 

The Global Gender Gap Index 2013

The Global Gender Gap Index, introduced by the World Economic Forum in 2006, is a framework for capturing the magnitude and scope of gender-based disparities and tracking their progress. The Index benchmarks national gender gaps on economic, political, education and health criteria, and provides country rankings that allow for effective comparisons across regions and income groups, and over time. The rankings are designed to create greater awareness among a global audience of the challenges posed by gender gaps and the opportunities created by reducing them. The methodology and quantitative analysis behind the rankings are intended to serve as a basis for designing effective measures for reducing gender gaps. The first part of Part 1 reviews the underlying concepts employed in creating the Global Gender Gap Index and outlines the methods used to calculate it. The second part presents the 2013 rankings, global patterns and regional performances and calls attention to notable country cases. Next, we provide an overview of the links between gender gaps and the economic performance of countries. In the fourth part, we include information on the trends revealed by the Index in the eight years that we have been producing it. The Country Profiles contained in Part 2 of this Report give a more detailed picture of the relative strengths and weaknesses of each country’s performance compared with

that of other nations. The first page of each profile contains key demographic and economic indicators as well as detailed information on the country’s performance in 2013. The second page shows the trends between 2006 and 2013

on the overall Index and four subindexes, as well as nearly 40 gender-related variables that reflect some of the legal and  social factors that affect gender disparity in each country.

Повеќе...

Се продлабочува финансиската дупка во ПИОМ

 

Дупката во касата на Фондот за пензиско и инвалидско осигурување се` повеке се продлабочува. Најновиот извештај на државната ревизија ја потврдува агонијата во која со години функционира оваа институција.

ПИОМ нема пари затоа што се намалени пензиските придонеси, не се остварени проекциите за зголемување на вработеноста и платите, расте бројот на пензионери, а дополнителна причина за неликвидност се и приватните пензиски фондови. Законот за пресметување и плакање на придонесот, според ревизорите, не обезбедува доволно средства во Фондот па за да може тој да функционира се користат позајмени средства од централниот буџет.

Од година во година ваквата зависност се` повеке се зголемува. Во 2008 година дефицитот во фондовската каса бил на ниво од 6 проценти, а во 2012 година се искачил на 22 проценти,  односно за негово покривање биле исплатени 166 милиони евра. По години, тоа изгледа вака:

2008 год.        6 %

2009             14%

2010             16%

2011             19%

2012             22%

Негативниот тренд на прибирање средства во касата на фондот резлутирала на крајот на 2012 година да не бидат префрлени пари на приватните пензиски фондови, иако законот предвидува можност за доцнење од само 5 дена. Задоцнетото префрлање ги зголемило и долговите кон Фиондот за здравство во висина од 1,4 милиони евра и 280.000 евра  кон солидарниот фонд.

Токму ваквата состојба на ПИОМ често отвора дилеми и во парламентот. Како владата ке го реализира пет процентното зголемување на пензиите особено затоа што од јануари 2014 година ќе се пресметува намалена стапка за придонесите?

Со последниот ребаланс на буџетот за 2013 година, владата ќе префрли 16,8 милиони евра. Вкупните приходи во ПИОМ лани изнесувале 760 милиони евра од кои 59 отсто се придонеси, а 38 проценти,  или 288,8 милиони евра, се средства од буџетот.

Прошитај повеќе: http://telma.com.mk/index.php?task=content&cat=1&rub=8&item=31747

Извор: Телма

Буџетот под лупа: што откри државната ревизија?

 

Буџетот за 2012та Владата го достави навреме до Собранието а парламентот во законските рокови го усвои, но не и стратешкиот документ како што е  Фискалната стратегија за среднорочен период . Кога има отстапувања во реализацијата на буџетските приходи, Министерството за финансии на Владата треба да и предложи изменување и дополнување на Буџетот. Нема евиденција за побарувањата по основ на глоби и други трошоци. Лани едно јавно претпријатие остварило добивка, а не уплатило средства во Буџетот.  Ова се дел од наодите и оценките на Државниот ревизор кои се однесуваат на Буџетот за 2012та година. Свој одговор на наодите има Министерството за финансии.

Спорни – отсуството на ребаланс и Фискална стратегија !

Буџетот, како документ е изготвен и усвоен во законските рокови, но тоа не се случи и со Фискалната стратегија за среднорочен период од три години со која Министерството ги прдлага насоките и целите на фискалната политика – пишува во извештајот на Државниот ревизор.

“Донесувањето на Фискалната стратегија овозможува успешна реализација на целокупниот процес на планирање и извршување на Буџетот, како и зајакнување на врската меѓу стратешките приоритети “ – оценува ревизорот.

Во исто време, ревизијата известува дека во фаза на подготовка на Буџетите во изминатите години, во делот на усогласување на буџетските барања, дел од барањата не ги содржеле сите предвидени обрасци, дел од барањата пак на буџетските корисници отстапувале и биле поголеми од максимално утврдените износи од страна на Владата.

Повеќе...

Соопштение за јавност од Мрежата за заштита од дискриминација

Мрежата за заштита од дискриминација го осудува молкот на институциите кон злосторствата сторени од омраза и заканите врз ЛГБТИ луѓето и активистите кои се случуваат во континуитет подолго време. Имено, почнувајќи од повеќекратните напади на Центарот за поддршка, нападот врз присутните во ЛГБТИ Центарот за време на “Неделата на гордоста”, нападите во Битола врз активисти кои се борат за правата на ЛГБТИ луѓето, хомофобичните закани по социјалните мрежи, претепувањето на две момчиња во центарот на Скопје, вклучувајќи го и нападот на домот на актерот кој јавно проговори за својата сексуална ориентација.

Како резултат на молкот на институциите во однос на нападите на ЛГБТИ центарот за поддршка, Мрежата за заштита од дискриминација на 08.10.2013 поднесе кривични пријави до Основното јавно обвинителство - Скопје. Кривичните пријави се поднесени против непознати лица поради постоење на основано сомнение дека покрај останатите, ги сториле и кривичните дела “Насилство”,“Расна и друга дискриминација”, “Повреда на рамноправноста на граѓаните”како и “Предизвикување општа опасност”.

Повеќе...

The Former Yugoslav Republic of Macedonia 2013 Progress Report

The Commission reports regularly to the Council and Parliament on the progress made by the countries of the Western Balkans region towards European integration, assessing their efforts

to comply with the Copenhagen criteria and the conditionality of the Stabilisation and Association Process.

This progress report, which largely follows the same structure as in previous years:

- briefly describes the relations between the former Yugoslav Republic of Macedonia and the European Union;

- analyses the situation in the former Yugoslav Republic of Macedonia in terms of the political criteria for membership;

- analyses the situation in the former Yugoslav Republic of Macedonia on the basis of the economic criteria for membership;

- reviews the former Yugoslav Republic of Macedonia’s capacity to take on the obligations of membership, i.e. the acquis expressed in the Treaties, the secondary legislation, and the policies of the Union.

Повеќе...

 

COPASAH Europe

Семејно насилство

Човекови права во здравствена заштита

Фискална Транспарентност 

Центар за правна помош

Здравствен информативен центар