Здружение ЕСЕ

ЕСЕ

   Здружение за еманципација, солидарност и еднаквост на жените.

 

 

 

 

 

 

 

Собранието го усвои ребалансот на Буџетот за 2014

Расправата по ребалансот според Деловникот трае најмногу пет дена. Ребалансот на Буџетот на РМ за 2014 година е донесен на 14-та седница на Собранието на РМ, по скратена постапка.

Собранието на Република Македонија попладнево на пленарна седница го донесе дополнетиот ребаланс на Буџетот за 2014 година.

Вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески, образложувајќи го дополнетиот предлог ребаланс, рече дека ребалансот се прави со цел усогласување на динамиката на реализација на расходите особено во делот на инфраструктурните проекти со динамиката на приходи.

Спроед него, станува збор за мини ребаланс со кој се врши корекција и на приходната и на расходната страна која е помала од два процента и претставува мал ребаланс, но, како што додава, потребна за да се заврши годината онака како што се планираше со фискална дисциплина и задржување на главните параметри на фискалната политика во проектираните рамки.

Повеќе...

The Beijing Platform for Action: inspiration then and now

An unprecedented 17,000 participants and 30,000 activists streamed into Beijing for the opening of the Fourth World Conference on Women in September 1995. They were remarkably diverse, coming from around the globe, but they had a single purpose in mind: gender equality and the empowerment of all women, everywhere.

Two weeks of political debate followed, heated at times, as representatives of 189 governments hammered out commitments that were historic in scope. Thirty thousand non-governmental activists attended a parallel Forum and kept the pressure on, networking, lobbying and training a global media spotlight. By the time the conference closed, it had produced the Beijing Declaration and Platform for Action, the most progressive blueprint ever for advancing women’s rights.

As a defining framework for change, the Platform made comprehensive commitments under 12 critical areas of concern. Even 20 years later, it remains a powerful source of guidance and inspiration.

Повеќе...

Соопштение за јавност од Мрежата за заштита од дискриминација - 03.09.2014

 

Закон за работни односи

На крајот од месец јули, непосредно пред годишниот одмор, Собранието на РМ повторно усвои дискриминаторски одредби во Законот за работни односи. Имено, почнувајќи од август 2014 година, работниците со писмена изјава до работодавачите може да побараат да им се продолжи договорот за вработување најмногу до 67 години возраст (маж), односно до 65 години возраст (жена). Според измените, доброволната писмена изјава се поднесува еднаш годишно (по стекнат стаж од 62 години за жени, односно 64 години за мажи), а по нејзиниот прием работодавачот е должен да го продолжи договорот за вработување. Мрежата за заштита од дискриминација го потсетува законодавниот дом дека според Уставот, Законот за еднакви можности на жените и мажите и Законот за спречување и заштита од дискриминација, граѓаните се еднакви во слободите и правата независно од полот и секој има право на работа и избор на вработување. Забранета е дискриминацијата врз основа на пол во јавниот и приватниот сектор во областите на вработувањето и трудот и социјалната сигурност и секоја директна или индиректна дискриминација врз основа на пол.

Со особено жалење констатираме дека Собранието на РМ, по налог на извршната власт, без јавна дебата и консултации со засегнатите страни и без да ја има предвид праксата на Уставниот суд усвои законско решение што содржи одредба која претставува директна дискриминација. Такви одредби се мошне ретки и во земји со авторитарни режими и се спротивни на европските стандарди што се однесуваат на ова прашање. Овој чекор во суштина значи напуштање на половата еднаквост која постоеше пред усвоените измени во делот на остварување на правото на работа (односно и жените и мажите од работодавачот да побараат продолжување на работниот стаж до 65 годишна возраст. Уставниот суд на РМ во 2005 година1 поништил дискриминаторски одредби врз основа на пол од Законот за работни односи што се однесуваат на ова прашање). Според Уставниот суд нееднаков однос по основ на пол постои „секогаш кога условите за остварување на пензија утврдени со посебен закон се различни за мажите и жените“. Според Уставниот суд неспорно е правото на жените да се пензионираат порано од мажите како принцип на афирмативна акција, но не и кога „станува збор за остварување на правото на работа кое се разликува од остварувањето на правото на старосна пензија“2.

Повеќе...

Strategy toolkit - For activism +

New Tactics has developed this material to provide you with our 5 Steps to Strategic Effectiveness Method for building strategic thinking and tactical innovation. Human Rights advocates around the world have shared that the New Tactics method has been very useful to build their strategy and identify, develop and adapt innovative tactics to address the broadest range of human rights issue areas – from gender to the environment, from poverty to globalization, from education to livelihood. This resource has been developed primarily for human rights advocates, their organizations, coalitions, and networks to help better understand the importance and need for strategic thinking and to provide tools to help examine and determine what tactics might best help advance efforts to make change.

Welcome to New Tactics “Strategy Toolkit”

More information on this link

Извор: WUNRN – 03.09.2014

Atlas of electoral gender quotas

This Atlas is based on country-specific information contained in the Global Database of Quotas for Women (www.quotaproject.org), a joint initiative of Stockholm University, the Inter-Parliamentary Union (IPU) and the International Institute for Democracy and Electoral Assistance (International IDEA). With the spread of gender quotas as a policy tool for increasing women’s political participation and representation, this information—which has been made available to our users since the development of the Database in 2003—has served a valuable purpose: to provide a one-window source ofinformation on quota practices around the world by (1) succinctly explaining the often complex manner in which electoral systems and gender quota regulations interact and affect women’s representation in politics and (2) making this knowledge accessible to gender equality advocates, policy makers and researchers. This publication makes this information available to diverse audiences, especially where the online Database may not always be possible due to limited internet connectivity.

Atlas of electoral gender quotas

Извор: WUNRN – 03.09.2014

 

 

COPASAH Europe

Семејно насилство

Човекови права во здравствена заштита

Фискална Транспарентност 

Центар за правна помош

Здравствен информативен центар