Здружение ЕСЕ

ЕСЕ

   Здружение за еманципација, солидарност и еднаквост на жените.

 

 

 

 

 

 

 

Каде ќе се крати, а каде ќе се додава со ребалансот на буџетот

Фискалните движења во изминатиов период од годината не бележат значителни отстапувања во однос на планираните, но сепак политичката состојба во земјата дава свој одраз како на приходната така и на расходната страна на Буџетот, се вели во предлог-законот за ребаланс на Буџетот што веќе влезе во собраниска процедура.

Прилагодувањата кои се предлагаат со Измените и дополнувања на Буџетот на Република Македонија за 2016 година главно се на расходната страна, а соодветно на расходите направени се и одредени корекции и на приходната страна на Буџетот.

Имено, измените и дополнувањата на Буџетот на Република Македонија за 2016 година се однесуваат на:

• ревидирање на приходната страна на буџетот за 2% надолу, согласно остварувањата во првите пет месеци од годината,

• реалокација на средства помеѓу буџетските корисници наменети за исплата на плати,

• обезбедување на дополнителни средства за Фондот за пензиско и инвалидско осигурување со цел непречена исплата на пензиите,

• намалување на одредени позиции кај буџетските корисници кај кои е евидентирана забавена динамика на релизација или постигнување на одредени заштеди,

• обезбедување на дополнителни средства за проектот за изградба на Националниот гасоводен систем согласно динамиката на активности,

• Обезбедување на дополнителни средства за изградба на делницата Демир Капија - Смоквица од Коридорот 10, согласно динамиката на градба во овој период.

„Со овие измени и дополнувања на Буџетот се задржува определбата за ниско даночно оптоварување, без промени на даночната политика и благ пораст на буџетскиот дефицит како резултат на корекцијата на приходната страна и зголемените трошоци делумно како резултат на политичката и мигрантската криза.

Предложеното ревидирање на иницијално планираните проекции кај приходната страна на Буџетот на Република Македонија е резултат на намалување на приходите на основниот буџет согласно реализацијата во изминатите пет месеци и очекувањата до крајот на годината.

Едновремено е одобрено зголемување на приходи кои буџетските корисници ги остаруваат на сопствените сметки по основ на донации за околу 1 милијарда денари кои се однесуваат за реализација на ИПА проекти.

Социјалните придонеси согласно остварувањето се очекува до крајот на годината да остварат благ пораст во однос на иницијално буџетираните од околу 2%, односно истите се ревидирани на ниво од 50.145 милиони денари“, се вели во предлог-законот.

На расходната страна извршено е ревидирање во смисла на:

-реалокации во делот на масата на плати согласно мобилноста на вработените во буџетските корисници,

-намалување на расходите наменети за стоки и услуги кои се финансираат од основниот буџет како резултат на строгата контрола и силната буџетска дисциплина особено во делот на помалку продуктивните расходи.

Во делот на стоките и услугите имплементирано е зголемување на овие расходи кај посебните сметки чија реализација е директно поврзана со наплатата на соодветните приходи (самофинасирачки активности и донации) и истите немаат влијание на буџетскиот дефицит,

-обезбедување на дополнителни средства во делот на социјалните трансфери со единствена цел за навремена и целосна исплата на законските обврски по основ на пензии и по основ на надоместоците за породилни отсуства, - обезбедување на дополнително повлекување на кредитните средства за навремена исплата на обврските кои произлегуваат од интензивната градба на Коридорот 10,

- обезбедување на дополнителни средства за проектот за Гасификција согласно активностите на терен

- намалување на средства кај оние капитални проекти кај кои има забавена динамика на реализација на активностите, воглавно како резултат на ограничувањата кои се наметнуваат во предизборен период.

Благото ревидирање на буџетскиот дефицит на ниво од 3,6% од БДП и редовното сервисирање на обврските по основ на домашниот и надворешниот долг, се планира да се обезбедат од домашни и странски извори на финансирање.

Предложени измени и дополнувања на Буџетот на Република Македонија за 2016 година ќе обезбедат стабилна фискалната позиција на земјата.

Консолидиран Буџет на Република Македонија за 2016 година (во милиони денари)

 

                                                                                    Буџет 2016           Ребаланс 2016

 

ВКУПНИ ПРИХОДИ                                                         177,292                       174,291

Даночни приходи и придонеси                                         150,718                        149,597

Даночни приходи                                                             101,531                         99,452

Продонеси                                                                       49,187                          50,145

Неданочни приходи                                                          18,387                          16,576

Капитални приходи                                                           3,155                            2,329

Донации                                                                           5,032                             5,789

 

ВКУПНИ РАСХОДИ                                                           196,276                        195,472

Тековни расходи                                                               170,929                         172,907

Плати и надоместоци                                                         26,038                          26,509

Стоки и услуги                                                                   19,871                          19,589

Трансфери до ЕЛС                                                            16,776                           16,668

Субвенции и трансфери                                                    14,633                            13,780

Социјални трансфери                                                         87,783                           89,467

Каматни плаќања                                                               5,828                              6,894

Капитални расходи                                                             25,347                           22,565

 

ДЕФИЦИТ                                                                         -18,984                           -21,181

 

ФИНАНСИРАЊЕ                                                                 18,984                            21,181

Прилив                                                                               40,546                             42,635

Домашни извори                                                                18,894                               8,439

Странски извори                                                                22,861                             34,196

Депозити                                                                            -1,209                                  0

Одлив                                                                                21,562                              21,454

Отплати на странско задолжување                                    12,381                              12,273

Отплати на домашно задолжување                                     9,181                                 9,181

http://emagazin.mk/vesti/vest/23614

Извор: еМагазин – 28.06.2016

 

 

COPASAH Europe

Семејно насилство

Човекови права во здравствена заштита

Фискална Транспарентност 

Центар за правна помош

Здравствен информативен центар